Presiunea recomandata
Fiecare producator selectioneaza , testeaza si omologheaza diferite anvelope pentru toate modelele produse, in functie de sarcina , performanta, dimensiuni. Indicele de greutate si de viteza sunt foarte importanti in selectarea anvelopelor si determina presiunea recomandata de constructor.
Valorile presiunii recomandate pentru autovehiculul dumneavoastra se gasesc: pe capacul de la rezervorul de carburant, in zona usii sofer sau pasager, in manualul automobilului.
Uzual sint doua valori ale presiunii in pneuri : pentru vehicul incarcat maxim sau rulaj pe autostrada si pentru sarcina normala. Valoarea presiunii trebuie masurata la rece, adica sa nu parcurgeti mai mult de 5 km inainte de control.
In caz contrar , daca de exemplu sunteti in rulaj pe autostrada la valoarea recomandata adaugati 0.3 bar, si controlati din nou valoarea presiunii la rece. Aveti grija sa nu reduceti niciodata presiunea la cald sub valoarea recomandata. Ventilul trebuie sa etanseze bine si este recomandat sa fie schimbat odata cu anvelopa.
Subpresiune
La un pneu dezumflat , risca sa apara fenomenul de supraincalzire si poate exploda oricand. Uzura benzii de rulare va fi accelerata pe laterale iar consumul de carburant va creste simtitor. Daca presiunea este foarte scazuta poate aparea uzura chiar pe flancurile anvelopei.
Suprapresiune
Banda de rulare se va uza pronuntat pe centru. Pericol de explozie mai ales daca rulati pe un drum deformat sau neasfaltat.
Atentie : Este foarte important sa verificati periodic presiunea anvelopelor. Se recomanda odata pe luna sau la diferente mari a temperaturii. Pentru roata de rezerva este indicat sa fie umflata la valoarea maxima autorizata.